•  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 40
      کد: 163494
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۷/۰۹/۱۲

      معضل ترافیک شهری با نگاه به صندوق‌های رای حل نمی‌شود!

      مدیرعامل شرکت الیت گفت: مدیران عمدتا به صندوق رأی نگاه می‌کنند که براساس شعارهایی که داده‌اند باید جوابگو باشند و ما هرقدر منطق ترافیکی می آوریم، فایده‌ای ندارد.
      به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ترافیک و نابسامانی آن یکی از معضلات بزرگ شهرهای بزرگ است، شهرهای ایران که هنوز کم‌تر از نیم قرن است که به تجربه زندگی چند ده میلیونی و رشد انفجاری مواجه شدند، در کنار معضلات شهری و جامعه‌شناختی دیگر، با معضل ترافیک هم به تازگی آشنا شده‌اند؛ تهران تبدیل به یک پارکینگ بزرگ شده و مشهد هم در معابر مختلف با گره‌های بزرگ ترافیکی دست و پنجه نرم می‌کند و در روزهایی که مناسبت‌های مذهبی با تعطیلات رسمی متقارن می‌شود، این گره‌های بزرگ، بعضا کور هم می‌شود. میدان شهدا، خیابان احمدآباد، خیابان سجاد، بلوار وکیل آباد، با وجود عرض مناسب معابر، در ساعات مختلف روز با کندی تردد مواجه است و در این میان، آنچه قصه را غم انگیزتر می‌کند که خودروهایی است که در حاشیه‌این خیابان‌های مهم پارک می‌کنند.
      برای مقابله با این معضل که هر روز شهر را بیشتر درگیر خود می‌کرد، مدیریت شهری مشهد در دوره‌های مختلف سیاست‌های ترافیکی تعیین کردند تا برای مردم استفاده از حمل‌ونقل عمومی به صرفه‌تر از تردد با خودروی شخصی باشد؛ هرچند آنچه امروز به‌عنوان محصول این سیاست‌ها در سطح شهر مشهود است، اهداف دیگر و حاشیه‌ای را پررنگ‌تر نشان می‌دهد.
      یکی از این سیاست‌ها، پولی کردن پارک‌های حاشیه‌ای در سطح شهر بود، متولی این امر هم به یک شرکت خصوصی سپرده شد به نام الیت که پس از مدتی به‌طور کامل زیرنظر شهرداری قرار گرفت و از حالت خصوصی خارج شد.
      معضل ترافیک شهری با نگاه به صندوق‌های رای حل نمی‌شود!

      مدیرعامل شرکت الیت گفت: مدیران عمدتا به صندوق رأی نگاه می‌کنند که براساس شعارهایی که داده‌اند باید جوابگو باشند و ما هرقدر منطق ترافیکی می آوریم، فایده‌ای ندارد. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ترافیک و نابسامانی آن یکی از معضلات بزرگ شهرهای بزرگ است، شهرهای ایران که هنوز کم‌تر از نیم قرن است که به تجربه زندگی چند ده میلیونی و رشد انفجاری مواجه شدند، در کنار معضلات شهری و جامعه‌شناختی دیگر، با معضل ترافیک هم به تازگی آشنا شده‌اند؛ تهران تبدیل به یک پارکینگ بزرگ شده و مشهد هم در معابر مختلف با گره‌های بزرگ ترافیکی دست و پنجه نرم می‌کند و در روزهایی که مناسبت‌های مذهبی با تعطیلات رسمی متقارن می‌شود، این گره‌های بزرگ، بعضا کور هم می‌شود. میدان شهدا، خیابان احمدآباد، خیابان سجاد، بلوار وکیل آباد، با وجود عرض مناسب معابر، در ساعات مختلف روز با کندی تردد مواجه است و در این میان، آنچه قصه را غم انگیزتر می‌کند که خودروهایی است که در حاشیه‌این خیابان‌های مهم پارک می‌کنند. برای مقابله با این معضل که هر روز شهر را بیشتر درگیر خود می‌کرد، مدیریت شهری مشهد در دوره‌های مختلف سیاست‌های ترافیکی تعیین کردند تا برای مردم استفاده از حمل‌ونقل عمومی به صرفه‌تر از تردد با خودروی شخصی باشد؛ هرچند آنچه امروز به‌عنوان محصول این سیاست‌ها در سطح شهر مشهود است، اهداف دیگر و حاشیه‌ای را پررنگ‌تر نشان می‌دهد. یکی از این سیاست‌ها، پولی کردن پارک‌های حاشیه‌ای در سطح شهر بود، متولی این امر هم به یک شرکت خصوصی سپرده شد به نام الیت که پس از مدتی به‌طور کامل زیرنظر شهرداری قرار گرفت و از حالت خصوصی خارج شد.

      تعداد بازدید: 40
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
  • تلفن :05132283218-20
    فاکس :05132283211
    رایانامه :elite@mashhad.ir
    آدرس :مشهد، خیابان شهید اندرزگو، پارکینگ طبقاتی خسروی، طبقه ششم
    پیامک :3000003000
  •     بازدید کنندگان امروز : 619    بازدید کنندگان دیروز: 1635    کل بازدید ها : 26,078
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شرکت ترافیک هوشمند الیت انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد